dinsdag 21 juni 2011

Jan Des Bouvrie

Tja het is lang geleden dat ik in Bussum bij Jan Des Bouvrie ging shoppen. Overigens was de naam toen nog de Bouvrie dus hoe dat precies zit is nog een raadsel maar waarschijnlijk een marketing move. Ik was kort in de twintig het was eind 1987. Ik woonde in een hoekhuis in Bilthoven en als ondernemer ging het mij behoorlijk voor de wind. Ik vond het toen heel normaal maar nu kan ik mij heel goed voorstellen dat ik een heel appart meisje was. Een echte tomboy, maatje van elke man, bloedmooi en rijk zelf verdient. De mooiste kleertjes in de kast in een maatje 32 en prachtige lingerie van La Perla om het lijf. Ik wilde altijd alles mooi maken. Dus ook het huis moest mooi.

Met mijn autootje naar Bussum. Jan liep altijd een gebakje te eten. Hij mompelde wat, kletste wat. Zijn aanwezigheid was wel gezellig, hij hoorde bij het interieur. Jan was op een dag toch wel nieuwsgierig en informeerde naar mijn werk prakkend in een slagroomgebakje. Jan was erg onder de indruk over de naam Studio Rosenberg en gaf complimentjes over de naamskeuze. Een tijdje later had Jan zijn zaak omgedoopt in Studio Des Bouvrie(s)
De meubels stonden op hun plek in mijn huis en het grappige is dat de eerste cubusbank die Jan Des Bouvrie ontwierp voor Gelderland dat ik deze bank nog heb. De bank is nog als nieuw en staat nu op de kinderkamer.
Nu zit Jan niet meer in Bussum maar in het prachtige Arsnenaal in Naarden waar ook op de eerste verdieping andere lifestyle-winkels zijn gevestigd. Bij binnenkomst voelt het meteen goed,  als een jas die lekker zit en je mooier maakt.
Ik zal je nog iets grappigs vertellen over mijn ervaring met Jan Des Bouvrie. Ik had net een succesvolle kunstexpositie in New York achter de rug. Mijn kunst was hier in Nederland nog niet bekend dus het leek mij een mooi gebaar om een klein formaat cadeau te doen aan Jan Des Bouvrie. Uiteraard met een begeleidend kaartje dat ik hoop dat hij het cadeau accepteert en het een begin mag zijn van een fijne samenwerking en dat al mijn werken te zien zijn op http://www.jr.exto.nl/  Ik gaf het werkje mooi ingepakt af bij de receptie.
De volgende dag kreeg ik een mail van de receptie dat ze mij hartelijk bedanken voor het kunstcadeau en dat het bewaard zou worden op zolder omdat Jan op dit moment teveel kunst bezat. Ik heb het kunstwerkje de volgende dag weer opgehaald. Een week later las ik over een grote kunstverkoop van Jan Des Bouvries.
Ach de volgende keer gewoon weer proberen want welke kunstenaar wil nou niet hangen in het prachtige Arsenaal. Als mijn nieuwe collectie af  is gaan we voor de persoonlijke benadering, met een gebakje erbij ha ha.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen