donderdag 26 mei 2011

Onze Caribische straathond Flip (16)



COLOFON  BEAUTY  MODE  MUZIEK  REIZEN  UITJES  CULINAIR  MIND  AFSLANKEN  SPORT  WONEN  KIDS&PETS  BUSINESS CLASS INHOUD

  Vorig jaar rond deze tijd is onze jonge Canadese herder zo hard tegen onze oude Flip aangebotst dat Flip afgescheurde kniebanden had. De dierenarts vertelde ons dat er een operatie nodig was om dit te herstellen.  Wonder boven wonder is het vanzelf overgegaan. Nu een jaar later troffen we vanochtend onze Flip mank aan. Wat er is gebeurd weten we niet. Mijn zoon Max (12) pakte meteen de zaag om 8 uur 's ochtends om Flip z'n lievelingsstoel te verlagen, flip kreeg melk voor sterke botten en een extra knuffel voor veel beterschap. Hoe dan ook Flip boft dat ie na straatpup geweest te zijn in het Caribische Sint Maarten nu hier alweer 16 jaar bij ons mag zijn en wij boffen ook!

Een oude hond heeft vooral de behoefte z'n gang te kunnen gaan. Beetje snuffelen tussen de plantjes en af en toe zie je ze ook rare plantjes eten. Waarschijnlijk verklaart dat ook hun ouderdom. Geroostert brood is goed voor hun tanden net als melk. Toen ik Flip vond was hij 3 maanden oud. De dierenart op Sint Maarten vond het een belachelijk idee om dit dier te redden, hij vond het ook zinloos. "Die is binnen een week dood" was zijn sluitzin nadat hij had uitgelegd dat het al een wonder was dat het beest nog leefde met zo'n laag HB (IJzer) gehalte. En die duizenden teken krijg je er alleen uit met een gifbad en dat overleeft hij al helemaal niet. Ik nam hem mee naar huis. Ik bakte elke dag lever (IJzer) en trok 2000 teken uit z'n lijf en gaf hem een haarmasker op z'n kale lijf. Na een week ging ik terug en vol verbazing kreeg ik van de dierenarts de benodigde injecties, de gezondheidsverklaring en tips om soepel door de douane te komen. Ik kocht een exta hondenticket en de dame bij de vliegbalie beloofde de stoel naast mij vrij te houden zolang het kon. We hebben een fantastische vliegreis gehad, iedereen lachte mij uit hoe ik zo'n lelijke hond had kunnen meenemen. Uiteindelijk knapte hij op en was het herkenbaar dat zijn moeder een zwarte labrador was en kreeg zelfs een mooie glanzende vacht. Een echte mooie hond is het nooit geworden, van binnen des te meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen